Online Dobókockás játékok

A dobókockás játékok valószínűleg a legszórakoztatóbb, izgalmasabb és lelkesítőbb játékok, amelyeket két dobókockával lehet játszani. Érdekes módon a "Craps" kifejezés épp a veszteséget jelenti a játék során.

Kockajátékok az Craps, Craps pedig maga a kockajáték. Ez nem lehet ennél egyszerűbb, netán tévednénk?

Első látásra a Craps asztal egy kaszinóban azt az érzést adja, hogy itt meg kell tudni jósolni a megjósolhatatlant. Ugyanakkor a tény, hogy a világ egy legnépszerűbb játékáról van szó, azt súgja a játékosnak, hogy itt valami sokkal többről lehet szó. A látszólag bonyolult leosztás csupán megjeleníti szeműnknek a fogadási lehetőségek típusá és számát. Ezek a nagyszámú variáció tulajdonképpen felelősek azért, hogy ezeknél az asztalnál költik a legtöbb pénzt a kaszinókban, többet, mint bárhol máshol.

A szemlélődők nyüzsgése és a lélegzetét visszatartó tömeg, mely kíséri a versenyzők minden dobását különlegesen varázslatossá és izgalmassá teszi ezt a játékot. A játék társasági, zajos és tele van akcióval. Ugyanakkor tudnod kell, hogy ha helyet akarsz kapni ebben a játékban az udvariassági szabályokat kicsit odébb kell tolni, s a játék tabuinak megtörése okozhat néhány furcsa tekintetet a nézők körében. 

Az első kör neve a "Kijövetel", a második a Pontozási kör. A játék célja, hogy a játékos (a "lövész") egy 7- es, vagy 11- es végösszegű kockapárt dobjon. A 2, 3, vagy 12 vegösszegű kockapárok neve "craps" és autómatikus vesztést jelentenek. Ezeken felül bármely más kombináció Pont-á válik, s a játék a következő körbe lép. 

A játékmenet összefoglalója:

  • A játékos dob, vagy "lő" két kockával minden egyes körben.
  • 7- es, vagy 11- es végösszegű kockapár dobása a kör megnyerését jelenti.
  • A 2, 3, illetve 12- es végösszeg vesztést jelent.
  • Bármely más kombináció Pont-á válik, s a játék a következő körbe lép.
  • A pontozós körben a játékos előbb Pontot kell dobjon a 7, vagy 11 előtt.
  • A Pass/ Don't Pass vonalak fogadások, melyeket a lövész elérve megnyerhet, vagy elveszthet.

Történelem

Egy ilyen sokszínű játék esetén nem csoda, hogy a történelme is hasonlóan sokoldalú: A legenda szerint Sir William of Tyre találta fel a játékot, hogy lovagjait szórakoztassa a keresztes hadjáratok során. Egy másik eredeti legenda szerint a Római katonák játszották a játékot először, disznó csontokkal és pajzsokkal... innen a kifejezés, dobd a csontot.

A mai dobókocka játékok USA fele terjedése egy francia nemesembernek köszönhető, Bernard Xavier Philippe de Marigny de Menderville. Mint számos más kaszinós játék, ez a játék is virágzásnak indult az Új világban és bár megtartotta a régi szótárát, számos új kifejezéssel bővült, hogy a helyi szokásoknak és ízlésnek eleget tegyen.
Az utcai változata a dobókockás játékoknak a második világháborúban alakult ki, ahol az amerikai katonák az utcán, katonai ruhákon játszották. Eszerint még az is elképzelhető, hogy a katonasági eredete a játékoknak valóban igaz... Rómaiak és keresztes lovagok...

A kaszinós dobókockás játékok körülbelül ugyanabban az időszakban jelentek meg, egy John H. Winn-nek köszönhetően. Ő volt az, aki bevezette, hogy játékosok fogadhatnak, Igaz, Hamis, illetve Ne Hagyj Ki Fogadást, értékekre, valamint az ürük szabályra, miszerint a játékosok fogadhatnak a dobó ellen.

A dobókockás játékok népszerüsége folytonosan nőtt és 1990 és 2000 között Nevada állam kaszinóiba is rendszeresen bevezették, az online kaszinók portfólióiba. Mivel a dobókockák kimondottan szociális jellegű játékok kisebb sikerrel jártak az online világban, mint társaik, a póker vagy a rulett, vagy blackjack és a video póker, viszont ez valószínűleg csak ideiglenes mivel a játékok gyártói folytonosan új lehetőségeket keresnek az internet és a valós játékok közötti határok összemosására.

Terminológia

Mint ahogy ez várható egy ilyen történelemmel rendelkező játéknál, a használt szókészlet hatalmas és nagyon változatos. Minden számnak megfelelő beceneve van, számosnak közüle globálisan érvényes, egyeseknek viszont kaszinóktól függő neve alakult ki az idők során. Ime a legfontosabb kifejezések, amelyet minden áron tudni érdemes:

Ász: fogadás a következő dobásra, amelynek értéke 2.

Minden Dobókocka: Fogadás a következő dobásra, amelynek értéke, 2,3 vagy 12

Minden hetes. Fogadás a következő dobásra, amelynek értéke 7

Boxautók: Fogadás a következő dobásra, amelynek értéke 12

C&E: Fogadás a következő dobásra, amely értéke 2,3,12, vagy 11

Gyere Ki Dobás: Az első dobás minden sorozatból amely eldönti a kihagyásos fogadást és a nem kihagyásos fogadások alapértékét.

Ne gyere fogadás: Fogad's arra, hogy a 7 megjelenik mielőtt egy új pontot szerez valaki.

Ne passzolj fogadás: Fogadás arra, hogy a dobó 7üst dob ahelyett, hogy pontot szerezzen.

Könnyű út: Dobás 4,6,8 vagy 10-es, olyan esetben amikor a két dobókockának különböző értékei vannak.

Mezős fogadás: Foagás a 2,3,4,9,10,11 vagy 12-es értékekre.

Nehéz út fogadás: Fogadás a 4,6,8,10 értékekre, úgy, hogy a két dobókockának azonos értékei vannak.

Hi-Lo: Fogadás arra, hogy a következő dobás 12 vagy 2 lesz. (legalacsonyabb és legmagasabb lehetséges pontok)

Natural: A Gyere ki dobás 7 vagy 11

Páratlan fogadás: Hozzáadott fogadás a vonal fogadáshoz

Off: Nem játszó fogadási tét

On: Játszó fogadási tét

Fogadás tétele: fogadás egy adott számra, pl. 6, vagy 9 amelyet a 7 előtt dob valaki

Passz vonal fogadás: Fogadás a passz vonalon, a Gyere ki dobásnál.

Pont: Szám, amelyet a gyere ki dobás befolyásol.

Szabályok

A dobó kezdi a játékot, letéve egy bizonyos minimum összeget a Pass Line vagy Don't pass line fogadásra. Ez után eldobja a kockákat, mindkettőt egyszerre, úgy, hogy a kockák neki kell csapódjanak a szemközti falnak mielőtt beállnak végső pozíciójukba. Online dobókockás játékoknál, vagy mobil játéknál ezt szimuláció során végzi a grafikus felület. A dobó mindig a játékosok egyike, sorrendje pedig a játék során óramutató irányában változik.

Minden kőrben más és más lesz a dobó.

A kőrök két részre vannak osztva: Come out és pont. A kőr a Come out dobással kezdődi. Ha ez a dobás kidobódik (craps out, 2,3,12), az összes játékos elveszti a letett pénzét. Ha egy Natural, (7,11), minden játékos megnyeri a Pass Line fogadását. Akármilyen más érték jön ki, (4, 5, 6, 8, 9) a játék a második feléhez érkezik, ez a szám jelentve a pontot. Amennyiben a dobó a második dobásával is megdobja a pontot, minden Pass Line fogadás nyer, amennyiben ez neki nem sikerül és "seven out" eredmény lesz, elvesztődnek a fogadások és egy új kőr kezdődik.

A dobókockás asztalok három fontos részre vannak osztva. A központi rész, ahol a számos letéteket lehet fogadni, ez hatalmas házi előnnyel járó fogadás. A két szélén az asztalnak a Pass bets, don’t passs bets. Come és Donát come bets valamint az Odds bets és a Place bets és a Field bets szerepel.

Stratégia

A dobókocka egy komplikált játék és ennek köszönhetően hatalmas számú kezdő, középhaladó és haladó stratégia létezik amelyet egy játékos kipróbálhat. Amennyiben csak most kezdesz el dobókockán játszani, ajánlatos megtanulni egy pár kezdetleges stratégiát, hogy kis összegek fogadásával otthonosan érezd magad.

A legegyszerűbb stratégia a Past Line Bet fogadása minden kőr első felében. Ez a stratégia lehetővé teszi a fogadások figyelemmel tartását. Emellett segít egyszerüen tartani a játék minden pillanatában a nyomon követés nehéz feladatát.

Itt három lehetőség adódhat: Nyerni tudsz, ha egy Natural jelenik meg, vagy ha pontot szerez a dobó. A Craps out esetén mindenki veszít, így a te téted is elvesztődik.
Egy gyakori és népszerű folytatás a stratégiában, a Come Line fogadás, amely szerint:

1. Pass line fogadás

2. Dobó eldobja a kockákat

3. Fogadás történik egy vagy kétszeres lehetőségekkel

4. Egy Line Come fogadás történik

5. Dobó újra dob

6. A 3. 4. és h7 lépések megismétlése

Tippek

A dobókockás játékok a ház előnyének figyelembevevéséről szólnak. Pass Line fogadások a háznak 1.41%-os előnyt biztosítanak. A játékosoknak nagyobb nyereségi lehetőséget biztosító egyéb fogadási lehetőségek nagyobb jelentőséggel bírnak, és nagyobb nyereményeket tesznek lehetővé, de a ház előnye ez esetekben nagyobb lesz.

A dobókockás játékok nem egyszerű alapokra épülnek, ezért miért ne próbálnál ki ingyenes kockás játékokat az interneten, mielőtt valódi pénzért kezdenél játszani? Játszhatsz, online ameddig szíved óhajtja, anélkül, hogy egy centet is költenél, addig, ameddig megfelelőnek érzed felkészültséged, hogy egy valódi pénzletétes játékban is részt vehess.

Amennyiben kezdő vagy, az alacsony fogadási értékeknél maradj, ahol kis vesztenivaló mellett ismerheted meg a játékot. Amikor már megismerted a szabályokat, elkezdhetsz nagyobb tétekért is játszani, a pálya közepe fele.

A dobókocka egy szocializálódási játék. Ne feledd viszont, hogy annak ellenére, hogy barátokat szerezhetsz a játék során és szórakozol, a játékot csakis saját magad számára játszhatod sikeresen. Vigyázz olyan esetekre, amikor valaki túl közel szeretne kerülni hozzád egy játék során, a csalási kísérletek elkerülése végett. Online kaszinók esetén ez a lehetőség nem áll fenn és kéjed-kedved szerint játszhatsz.

 

Nezze meg szintén

Igen ! Akarok tudni az exkluziv bónuszokrol, promociókrol és hirekröl